onsdag den 4. marts 2009

Turen gik til Sverige

Så er ferien ovre.. Og det har været en uge med spontane udflugter og gøremål..
Da ugen startede, tænkte jeg på hvad jeg dog skulle få en uge til at gå med midt i februar, men det blev nu en bedre uge end forventet med sne og forårssol.

Tirsdag gik turen til Malmø. Ikke så stor en by som jeg forestillede mig, men en spændende by med masser af gode shoppingmuligheder og renere og pænere end København, trods de mange turister. . Dagen gik mest med at undersøge de mange spændende butikker og shoppingcentre, trods det fantastiske forårsvejr... Der er ikke er de store kulturelle turistmål i og omkring Malmø centrum.

Hvis I skulle lægge turen forbi Malmø en dag, så kan jeg trygt anbefale jer at tage en tur i den store butik Lagerhaus. Her findes alverdens kitschede yndige ting lige fra de fineste muffinsforme med kagemotiver, til de moderne badeænder i alverdens design.. Retro ting og spændende gaveideer, gaveposer og yndige ting til indpakning.. Jeg ku ha gået der i timevis!

Åhlens, som kan sammenlignes med Magasin kan også varmt anbefales.. Her er også alverdens spændende ting til hjemmet, dig selv og de små.. Dog til billigere priser, end Magasin.
Alting er i det hele taget billigere i Sverige!

Er man i Malmø bør man smutte en tur i HogM selvom vi har HogM herhjemme.. Udvalget var helt anderledes og specielt i undertøj og accessories afdelingen.. Gina Tricot, som er en kæde som HogM er også et hit i Sverige.. Tøj og accessories i pastelfarver til HogM-priser :)

Da der ikke var mere at se i Malmø centrum, gik turen helt spontant videre til universitetsbyen Lund - En utrolig charmerende gammel by, som i højeste grad er besøget værd.

Byen føltes større end den umiddelbart var, med mange hyggelige små gader.. Jeg kunne nemt have brugt en halv dag her også.. Men tiden var knap, så her gik tiden med mere kulturelle oplevelser ved en dejlig gåtur blandt byen gamle bygninger.
Lund har nogle utrolig smukke gamle bygninger - ærgrede mig lidt over, at der ikke var mere tid i denne hyggelige by.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar