tirsdag den 19. maj 2009

Syg er verden...

Hvad er der dog sket med "mennesker" de seneste år... Volden vokser og vokser og der er ikke længere noget der hedder respekt eller medfølelse for andre mennesker. Hver dag hører jeg om nye skudepisoder eller knivdramaer i tv og radio og sidder fuldstændig uforstående tilbage efter sådan nogle triste nyheder, og spekulerer over, hvad de her mennesker får ud af sådanne grufulde gerninger! Det er så meningsløst i mine øjne! Idag hørte jeg om endnu en skudepisode i Næstved som var affyret fra en bil på åben gade... Hvad skal det dog ende med og kan man overhovedet føle sig sikker nogle steder mere. Måske jeg står det forkerte sted på det forkerte tidspunkt en dag og bliver ramt af et meningsløst skud... Verden kan med et' ændres for mit vedkommende, hvis jeg er uheldig at stå i vejen midt i en konflikt. En ting er at forbrydere som de her mennesker, hævner sig med skud og vold.. - noget andet er, at opgørene foregår på åben gade blandt uskyldige mennesker med en trist skæbne. Jeg forstår det ikke... Og jeg begynder mere og mere at spekulere på, om jeg mon bør sætte børn i verden, hvis ikke jeg kan give dem tryggere vilkår end dette! Skræmmende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar