mandag den 17. august 2009

Århusiansk Pava


Jeg er vild med Poul Pavas' malerier... Det har jeg været siden jeg så det første billede af en lille naiv tegning for nogle år siden. Desværre er han jo en eftertragtet kunstner, så priserne på hans fantastiske malerier er derefter, som med alle andre kendte kunstnere. Men vi faldt over nogle billeder i et galleri i Århus. Thomas kan også godt li hans billeder, så vi udvalgte os to fra serien og gav os selv en feriegave til lejligheden. Disse to. De er stadig i pap og plastik og kommer ikke ud, før de skal op at hænge. Jeg elsker dem!

5 kommentarer:

  1. Tillykke med de skønne malerier.. det er dejligt at købe noget begge kan lide..
    Får helt lyst til shoppe tur i Århus..
    Det er godt at høre at det går godt i din lille butik, jeg har været på besøg og du er rigtig god til at gøre gode loppefund..

    SvarSlet
  2. Hej MetteLykke
    Tak for det.. Jeg glæder mig bare til de kommer op at hænge. Du kan roligt tage en shoppetur i Århus, du kommer ikke til at kede dig. Men afsæt mere end 1 dag ;)
    Dejligt når nogen kigger forbi min lille "butik". Vi har godt travlt med at få besvaret mails og sent ordre afsted for tiden. Jeg klager ikke :)
    Knus til Ærø

    SvarSlet
  3. Du skulle tage Thomas med en tur til Bornholm så ;-) Jeg tror nok det er i Svaneke at der ligger et fast Poul Pava galleri, og han har sin hovedbutik i Rønne så vidt jeg husker. Der har han også kæmpeformater af de fantastiske naive dyre-motiver han laver - blandt andet et med et krondyr som jeg selvfølgelig forelskede mig i ;-)

    Jeg mener vi var forbi det sidste sommer da Thomas var ovre på Bornholm og besøge os, men jeg kan ikke huske om han gad at gå derind.

    Søde er de i hvert fald hans værker!

    Den med krondyret kan forresten ses her, i nederste linje:
    http://poulpava.dk/default.asp?id=galleri2&group=canvas

    SvarSlet
  4. Det gad jeg nu godt, men der var lukket i hans galleri, så vi stod og kiggede ind gennem ruderne. ;-)

    SvarSlet
  5. Vi stod og kiggede ind gennem ruderne også, men jeg var da inde og studere krondyret i hvert fald ;-)

    SvarSlet