onsdag den 1. juli 2009

Ej at forglemme...



Lad os ikke glemme de små mejerier i farten.. Vi alle har nok ofte en tendens til at hive "det første, det bedste" ned i kurven når vi i dagligdagen laver vores lynindkøb efter arbejde.. Tanken om at handle med eftertanke strejfer mig oftere og oftere, i takt med at jeg ofte bliver mindet om alle de skønne ting man havde og måden man gjorde ting på i gamle dage.. - kontra nutidens ressourcer. Hvor bliver charmen af?! Jeg elsker gamle ting, gamle traditioner, god gammeldags mad og genbrug fra en skøn svunden tid... Hvorfor ikke også støtte små foretagender, hvor nærhed, ægthed og traditioner er nøgleingredienserne.. - som produktionen hos fx. Hirtshals Andelsmejeri, som laver gammeldags koldskål med tykmælk og æg, så det smager af gamle dage! Det er livskvalitet for mig.. Det giver stof til eftertanke..

Der er ovenikøbet penge at spare.. Et af de steder hvor pris og kvalitet absolut ikke hænger sammen ;)

2 kommentarer:

  1. Jeg køber også kun sjældent produkter fra sån noget som Arla, kun hvis jeg ikke kan få andet. Alle vores mejerivarer køber jeg økologisk- gerne fra Naturmælk(de har sån en pæn emballage)

    SvarSlet
  2. Jeg AFSKYR Arla, og alt hvad det gamle patentorat står for. Jeg vil hellere købe tysk mælk i Aldi eller Lidl end jeg vil drikke deres skidt.

    Når det så er sagt, så kan jeg kun støtte op omkring de små mejerier. Særligt de der kan holde prisen på et fornuftigt leje.

    Af og til er jeg heldig at finde mælk fra Thiese i Bilka - det er min favorit. Det har de været siden dengang de satte et lille "vindue" i deres skummetmælk, så man kunne se mælken igennem kartonet. Nok så vigtigt kunne mælken så også se ud :-)

    Køer, og mælk, skal have det godt!

    Storebror

    SvarSlet